Activiteiten voor
lichaam en geest

Wie hard werkt verdient het om hard te relaxen. Dat kan door middel van lekker sporten, het uitvoeren van een creatieve hobby of het bijwonen van een leuke voorstelling. VVD Hillegom vindt dat inwoners ruimte in Hillegom moeten hebben voor het uitoefenen van sportactiviteiten en hobby’s. Daarbij pakken wij ook graag elke mogelijkheid aan om mensen met elkaar te kunnen verbinden.

Onze standpunten op het gebied van
sport, kunst en cultuur

Uitbreiden van 'healty' initiatieven

VVD Hillegom juicht het toe dat er in deze mooie gemeente volop sprake is van initiatieven die lichaam en geest van de bevolking gezonder willen maken. Een uitbreiding van activiteiten in het kader van Healthy Hillegom en Hillegom in beweging heeft om die reden onze warme support.

Ruimte voor sociale activiteiten

Sportverenigingen hebben naast een sportieve rol ook een belangrijke sociale rol in de Hillegomse samenleving. Daarom vindt VVD Hillegom dat er ruimte moet blijven voor verenigingen om ook sociale activiteiten te kunnen organiseren. Daarbij is het ook belangrijk dat sportcomplexen goed bereikbaar en veilig zijn voor jong en oud.

VVD Helpt graag

Sport verbindt mensen en daarom vindt VVD Hillegom het belangrijk dat de verenigingen ook de ruimte krijgen om sociale activiteiten of evenementen te kunnen organiseren. VVD Hillegom helpt dan ook graag bij het organiseren van promotieactiviteiten in bijvoorbeeld het centrum om onze sportverenigingen meer onder de aandacht van de inwoners te brengen.

Goede bereikbaarheid sportcomplexen

VVD Hillegom ziet graag dat jongeren met elkaar in contact komen door het beoefenen van een sport. Daarom is het van essentieel belang dat de sportcomplexen in Hillegom goed bereikbaar zijn voor jongeren en dat de vereniging een prettige en fijne plek is om met elkaar te sporten.

Samen opzoek naar vrijwilligers

Verenigingen zijn voor een groot deel afhankelijk van vrijwilligers die zich willen inspannen voor hun vereniging. Voor grote verenigingen zoals SV Hillegom of HTC Hillegom is het altijd een uitdaging om elk jaar weer vrijwilligers te vinden die de vereniging verder kunnen helpen. Om bovenstaande punten te realiseren, zijn vrijwilligers essentieel en daarom denkt VVD Hillegom graag mee met deze verenigingen om het vrijwilligerswerk aantrekkelijker te maken.

Gezamelijke accomodatie Zanderij

VVD Hillegom vindt dat het tempo bij het realiseren van een nieuwe gezamenlijke accommodatie nabij sportcomplex Zanderij voor de Jeu de Boules Club, de boogschietvereniging en korfbalvereniging SDO drastisch moet worden verhoogd. Deze drie verenigingen wachten al veel te lang op een goede oplossing voor hun huisvestingsproblemen.

Blijven bouwen aan rijk cultuurleven

Wij vinden het verder van het grootste belang dat onze gemeente blijvend kan bouwen op een rijk cultureel leven. De Stichting Cultuurbeleving Hillegom en het goede werk dat zij verrichten is slechts één voorbeeld van deze rijkdom.

Een goed kunstbeleid

Vanzelfsprekend hoort daar een goed kunstbeleid bij. Met goed bedoelen we ‘goed voor de gehele bevolking’ en niet alleen voor een élitegroep(je). Kunst is immers van ons allemaal.